Dag 3 - bästa boken jag läst

2012-10-10 / 19:22:33
När man läser så mycket som jag är det extremt svårt att bestämma sig för EN bok. Därför har jag nu tänkt att tipsa om mina tre favoritserier (om man bortser från twilight). 
 
Den mörka materian av Philip Pullman. Genom alla tre böckerna får man följa flicka Lyra som bor i ett paralellt universom där din själ, istället för att vara en del av dig, vandrar bredvid dig som ett djur och hennes värld är påväg att förändras på ett sätt som ingen någonsin hade kunnat vänta sig. 
 
Blöckhjärta, bläckmagi och blöckdöd av Cornelia Funke är helt otroliga böcker, speciellt den första boken. Man får följa flickan Meggie som, som liten, förlorade sin mamma men hon vet inte mer än att hon försvann. Hon får också lära att hennes pappas otroliga gåva också kan vara en börda hon fått ärva. Han kan nämnligen genom att läsa högt ur böcker väcka sagorna till liv. 
 
Harry Potter böckerna av J.K Rowling behöver jag nog inte ens beskriva. Det räcker med att säga att de alla är awesome! Men som ni märker är jag en riktig fantasy-flicka. Tycker det är så underbart att drömma sig bort en stund och glömma verkligheten. Fast ibland kan det nästan kännas lite deprimerande att allt detta inte kan hända i verkligheten. Jag vill också gå på Hogwarts! 

Kommentarer
Postat av: Louise - Elsalouise.blogg.se

Hejsan! :)Tänkte bara tipsa om att du kan vara med och tävla om att bli dagens blogg hos mig just nu.Var gärna med om du vill.Kram!

2012-10-10 @ 22:25:16
URL: http://elsalouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: