Dagar går inte alltid som man förväntar sig

2012-09-28 / 07:29:04
Matteprover i onsdags gick sådär. I'm not really happy about it. Sen igår morse, och hela dagen igår var jag på jättekonstigt humör. Inte på grund av någonting bara anmällt konstigt. Jag ville bara gråta så fort någonting gick fel. Men förmiddagen går bra, känner mig lite irriterad bara för jag kommer på flera fel jag förmodligen gjort på provet. Spanska förhöret går bra och sen har jag en jättemysig lunch med alla tjejorna i klassen. 
 
Efter lunch ör det engelska och här börjar dagen gå mer utför. Vi får tillbaka ett Formal Letter vi har skrivit som jag är jättenöjd med. Fick A på alla kriterier förutom på innehållet men jag var nöjd för jag antog att hon hade någon bra anledning till det E hon satte på innehåll. Det var ju första gången vi skrev en formel text så. Men sen börjar hon förklara hur och varför hon bedömt som hon gjort och då börjar jag bli lite irriterad. Läraren säger nu att för att kunna få ett C på innehåll borde man ha skrivit ungefär 400 ord. Men det har hon inte sagt tidigare! Plus att det i uppgiftebs beskrivning står att vi ska skriva max 400 ord. Asså jag fattade ingenting...! Sen en kompis till mig som skrivit ungeför lika mycket som jag fick ett A på innehåll och en annan kompis hade fått en markering att hennes rubrik var fel men jag hade skrivit lika dant, då hade läraren väl kunnat markera min också tycker man. Sen när jag konfronterar henne och säger att brevet skulle vara max 400 ord så säger hon först att man måste använda sin fantasi när man skriver så att man försöker komma upp till max antal ord men sen lite senare på lektionen säger hon att i ett fornmal letter ska man inte använda fantasi, det ska vara artigt och kortfattat. OCh eftersom hon sägar ett mitt brev var jättebra om man bortser från längden är det ju bara det hon grundar omdömet på och det håller inte. Jag är jättenöjd med omdömet men det var en allmänt förvirrande lektion. Om en lärare inte kan stå för de betyg hon sätter kan det bli jobbigt senare.... 
 
På dåligt humör går jag till matten och ska sitta där och räkna medan jag tänker på matteprovet.... Inte bra kombination. Sen kommer jag till träningen, glad för att få träna och inte tänka. Nej men då har jag först glömt sport-BH, sen har jag glömt toffs och sen inser jag att jag tagit ett par trasiga träningsbyxor med mig. När jag väl kommer hem och ska gå med Urban då bryter jag ihom. 
 
Sådana här saker hade vanligtvis inte varit så jobbiga. Jag tycker nu i efterhand att jag var jättekonstig som reagerade så konstigt på allt. Men sådana dagar har man. Förstår om ni inte vill/orkar läsa allt men jag ville skriva ner det i alla fall. 
 
Kram från en Jenny som är på bra humör!! :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: