en första road trip

2014-08-31 / 00:16:00
I somras blev finaste Maria först bland kompisarna med att ta körkort. Jag var den som var först med att fylla 18 men jag är långt ifrån mitt kort. Men nu var det i alla fall dags för vår allra första road trip. Maria hämtade upp mig vid klockan sju och jag, Maria och Emma åkte för att plocka upp Johanna och Ida. 
 
 
Det var en tidig och dimmig morgon men med musik och glatt humör tog vi oss ner till Nyköping där vi stannade för att bunkra lite godis och kaffe för min del. 
 
 
När vi ändå hade stannat passade vi på att ta lite roliga bilder med självutlösaren. 
 
 
Såhär glada blev jag och Ida när vi kom fram till muséet
 
 
Här har vi en glad Johanna och en glad Maria i kön på väg in
 
 
Väl där inne blev i överösta med alla fina saker. Här är Halvblodsprinsens bok
 
 
Vi fick dessutom se många av karraktärernas skoluniformer
 
 
Även majoriteten av lärarnas kostymer fanns att se
 
 
Jag spenderade verkligen hela dagen innuti en liten lyckobubbla
 
 
Det fanns även en massa kostymer från de sista två filmerna, som denna klänning Luna hade
 
 
Och självklart fick man träffa Dobby 
 
 
Alla kostymer från balen såklart, inklusive min favorit av Rons kostymer
 
 
Älskar Hermiones klänning också
 
 
Muséet var helt otroligt, jag vill verkligen åka tillbaka. Eller se utställningen i London
 
 
Efter Norrköping hälsade vi på Marias släkt i köping
 
 
Sen fortsatte vi mot Strömsholms slott innan vi begav oss hemmåt
 
 
Det har verkligen varit en dag jag aldrig kommer att glömma. Nu ska jag bara fixa ett körkort jag också, då kan vi åka på road trips oftare. Då slipper stackars Maria köra hela vägen själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: