alla dörrar öppna

2015-08-18 / 22:35:14
Studenten var sista och första kapitlet på samma gång, men jag tror att det är först nu som jag förstår vidden av vad jag har framför mig nu. Livet är det som väntar. Det är en skrämmande men samtidigt euforisk känsla att stå precis på gränsen till någonting helt nytt. Vi har nått det tillfället där alla som tidigare varit sammanbundna av gymnasiet och dess väggar kommer börja förja efter sina respektive drömmar. 
 
En åker till Norge, två börjar på KTH, en planerar att plugga i Skottland, en ska bli Au Pair och själv ska en jobba på ICA innan en packar väskorna och tar Lunds läkarlinje med storm. Alla kommer inte splittras inom de närmaste dagarna, veckorna eller månaderna och många kommer jag kanske alltid att ha kontakt med men en efter en kommer vi lämna våra tonårsliv bakom oss och bli våra framtida jag. 
 
Läskigt kanske, men det känns så fint. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: