längtar efter äventyr

2015-11-24 / 07:38:21
Från och med igår pluggar jag Fysik 2 på distans. Jag har till och med igår jobbat heltid på ICA och tjänat massa  pengar som jag sparar till att flytta hemifrån. Jag känner att jag för varje dag som går tar mig ett steg närmare läkarutbildningen och en egen lägenhet i Lund. Jag kämpar för det. Jag är nästan där. 
 
I söndags dock, när vi bakade lussebullar med en familjekompis Fannie, insåg jag att jag verkligen vill leva lite först. Fannie förbereder sig just nu för att resa jorden runt. Hon ska resa jorden runt och jag har, förutom mina studier, i stort sett inga planer alls. Många studenter tar studieuppehåll mitt under sina utbildningar, men känner jag mig själv rätt så kommer inte jag ha mage nog att ta en sån paus. Jag vill göra någon resa, för min egen skull, innan jag dyker ner i skolböckerna.
 
Att resa på egen hand behöver ju verkligen inte betyda att man reser ensam. 
 
Det här betyder inta att jag är mindre sugen på att plugga än vad jag var tidigare. Jag ser verkligen fram emot att få börj ammin utbildning, att få komma in på den linje jag vill och läsa kurser jag verkligen är intresserad av. Jag ser fram emot studentlivet. Jag ser fram emot fester, föreläsningar och pluggfika. 
 
Jag vill bara leva lite galet först. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: