En dag av lyckade misslyckanden

2015-09-25 / 02:07:22

Vi vaknade vid åtta och åt frukost. Riktig brittisk frukost med toast, sylt, nutella, mjölk och flingor. Vi lämnade hotellet ganska så tidigt för att se oss omkring men insåg att vi glömt Harry Potter-biljetterna hemma, och fick gå tillbaka till hotellet. 


Men hade vi inte gått tillbaka hade jag inte hunnit instagramma en fin bild på Ebba. Så det var vårt första lyckade misslyckande. 


Harry Potter-museet var det bästa någonsin. Mitt liv känns för första gången helt komplett, eller något. Vi fick se så mycket saker och jag blev tårögd flera gånger. Så häftigt. Vi hade planerat att shoppa massor när vi kom ut, men det fanns inte så mycket fina saker som vi trott. Det positiva var väl att hundparaden en hel del pengar och vi unnade oss en del småsaker. Så det var lyckat misslyckande nummer 2. 


Sen lyckades jag glömma min plånbok på tåget när vi var på väg hem. Vi hoppade på tåget igen precis innan det vände med nya passagerare ombord och lämnade perrongen för att åka direkt ut mot ingenstans. Så vi spenderande en halvtimme med att leta efter min plånbok på ett tåg som vi inte hade rätt att åka på då vi saknade biljetter. Vi hittade dock konduktören som efterlyste min plånbok i högtalsrsystemet. Under halvtimmen det tog att åka till vår okända destination lyckads vi dock lokalisera min plånbok och konduktören skrev på baksidan av våra gamla biljetter så att vi skulle få åka tillbaka till London trots vår brist på resetillstånd. Vi fick också hjälp av en svensk man som märkte att jag grät och en Anna passagerare som hjälpte oss hitta rätt tåg tillbaka till London. 

Så tack vare misslyckande nummer 3 fick vi uppleva allmänhetens vänlighet. Alla var så extremt hjälpsamma. 



Middagen vi till sist fick var SÅ god. Misslyckande nummer 4 innebar dock att Ebba skulle beställa en sallad med så lite ost som möjligt, men vi tror hon beställde den med mest ost. Men det blev lyckat det också för jag fick äta all ost hon inte tålde.

Vi gjorde ett 5e misstag också. Ebba, i all sin erfarenhet av att jobba på svensk restaurang, skrev in ett totalbelopp när hon skulle betala. På något sätt lyckades hon i och med detta dricksa restaurangen 15£. Hon fick dock pengarna tillbaka, så även under detta misstag fick vi lite lycka: vi fick uppleva fler gulliga, trevliga och hjälpsamma britter! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: