Tårttävling 2012

2012-06-15 / 19:36:34





På morgonen i onsdags, den 13 juni, kom jag till skolan konkandes på elvisp, kladdkaka och kavel. Det var dags för årets tårttävling! Förra året gjorde vi samma grej och det blev jättelyckat. Min grupp satsade iår på att göra en tårta med kladkakebotten och marängbottnar. Mellan detta skulle vi ha skivade jordgubbar och jordgubbssylt. Sen grädde, rosa marsipanhjärta och rosa och blåa rosor runt kanten. Tyvärrlyckedes inte Wille riktigt med marsipaninköpet utan han fixade ett grönt marsipanlock. Men vi läste det riktigt snyggt tycker jag! Fast det var kämpigt att göra alla rosorna. Men det var värt allt slit så våran tårta vann, men vi delade första-platsen med den rosa tårtan.

Så detta är en tävling jag tycker alla borde prova på. Man delar in sig i lag och alla köper lite av de ingredienser som behövs var. Sen har man ungefär 40 min på sig att göra en god och snygg tårta. Det är meningen att det ska bli lite stressigt i slutet, det är bara roligt. Sen kan man antingen ha så att man röstar på varandras tårtor, eller så kan man kalla in en jury, som vi gjorde. Vi hade en jury av lärare och personal från köket. Jätteroligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: