dagen då allt faktiskt gick bra

2015-09-30 / 20:03:37
Efter två relativt kaosartade dagar tycker jag att jag och Ebba förtjänade det bästa av det bästa. Och just så bra var vår sista hela dag i London. Vi vaknade ganska tidigt som vanligt och åt lite frukost innan vi åkte iväg till Oxford street. Vi lyckades vara på Pimark ungefär när de öppnade och kunde shoppa lite utan sällskap av en miljard andra människor. 
 
 
När vi kände oss klara promenerade vi istället iväg bort mot en bokaffär vi hade kollat upp. På olika tvärgator till Londons mest besökta shoppinggata hittade vi då istället fina små fik och mysiga restauranger. Och massa fina hus såklart. 
 
 
Och sen kom vi fram till bokhandeln. Det bästa som har hänt mig. Affären var så extremt vacker. Böcker överallt och ett flertal läshörn för besökare. Jag ville flytta in direkt! Dock blev jag så överväldigad så jag lyckades inte ens hitta några böcker jag verkligen ville ha. Jag som vanligtvis lämnar Akademibokhandeln med en ny lång boklista.
 
 
Många leenden blev det denna dag. Det hela blev inte sämre av att solen sken hela tiden heller. 
 
 
Efter besöket i bokhandeln blev det lunch, även denna extremt lyckad. Dagen fortsatte sedan med besök på ett tehus, en tur till Camden och mysmiddag med cocktail som avslutning. 
 
Sist men inte minst tog vi en kvälsprommenad via Houses of Parlament och Buckingham Palace. Bästa dagen på länge. Det kändes verkligen sorgligt att åka hem morgonen som följde. Men vi får komma tillbaka snart. Eller blir det kanske Paris nästa gång Ebba? 
 

Kommentarer
Postat av: Ebbs ❤️

Jag vill till Paris!!!

2015-10-01 @ 20:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: