drömmar om en annan stad

2013-08-16 / 18:09:43
 
Efter en liten första kick-off dag i skolan ska man på måndag tillbaka till den riktiga vardagen och pluggandet. Allt allvar är igång med schemat utskrivet, lås på skåpet och alla skolsaker inhandlade. Idag, vår första dag skolan fick vi lyssna oss igenom en liten motiviationsföreläsning. Jag spenderade halva föreläsningen med att längta ut till toaleten för min urinblåsa höll på att spricka! Jag tyckte personligen inte föreläsningen gav så mycket men en sak fick hon som höll i det mig att tänka på. Hon fick mig att inse hur lycklig jag är och hur mycket jag drömmer och fantiserar. 
 
Efter gymnasiet längtar jag vidare. Jag drömmer om alla de gamla husen, fina gatorna, bokaffärerna, de brittiska dialekterna, ALLT! Jag pratar om Skottland och Edinburgh! Jag och finaste Johanna siktar mot denna vackra stad efter gymnasiet. Vad ska jag plugga? Ingen aning! Hur ska vi bo? Ingen aning! Exakt när åker vi? Ingen aning? Har jag varit i Skottland innan? Nope! Men dit ska jag, oavsett vad! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: