surströmmingen som ingen åt

2013-08-25 / 14:44:27
 
 
 
Igår var det middag hemma hos finfina vänner men förrätten var inte fullt lika finfin. Vi hade bestämt oss för att prova på denna delikatess, mycket populär i Norrland tydligen. Till och med min kompis Ebba tycker det är gott! Men minst lika mycket människor (om inte fler) tycker det är en dum idé att öppna en burk surströmmingsfiléer. Och jag måste hålla med. Det luktade bajs och det smakade prutt. Förlåt alla surströmmingsätare - men det där gör jag inte om. 
 
Jag var i och för sig snabb med att smaka och ingen av oss kräktes, men alla åtta åt mandelpotatis och rödlök och gräddfil och försökte undvika de små fiskbitarna. Men jag kan säga att jag har smakat. Resterna grävde vi ner i en grop i skogen för att slippa stanken och sen åt vi Italienskt till middag. Mums! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: