the making of a chai-latte

2013-01-27 / 13:26:00
Efter att ha plockat och fixat lite fick jag sätta mig ner och äntligen skriva klart min artikel till engelskan. Så nu är jag klar med den! Vad väntar då? Jo matte... Kursprovet är om två veckor ungefär så jag börjar läsa lite smått. Kände i vilket fall att jag förtjänade lite lyx, så jag gjorde mig en "liten" kopp chai-latte. 
 
Du behöver;
Chai-te
Honung i massor
Kanel, kardemumma och sen malen nejlika om du hittar (inget måste)
Skummad och värmd mjölk
TOPPING :D 
 
Börja med att koka upp vatten och fyll koppen till hälften ungefär. Låt ditt chai-te dra länge. Denna delen är frivälligt då teet i sig är ganska kryddigt men jag brukar blanda honung och kryddor i en äggkopp eller något. Värm och skumma mjölken och ta ur tesilen. Blanda ner kryddblandningen och ha i mer honung. Snåla inte! Men ha i efter egen smag. Häll sist på mjölken och njut! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: