london dag 2

2015-09-28 / 22:52:51
 
Dag två i London åkte vi till Towern. Här fick vi se hattklädda vakter blinka åt Ebba och kronjuveler i glasskåp. 
 
 
Vi fick njuta av solsken medan i vandrade mellan uråldriga och vackra bygnader. 
 
 
Vi gick världens bästa guidade tur (PS, detta är ej vår guide. Vår guide var mycket coolare och hade imponerande skägg) 
 
 
Ute som inne stötte vi på brittiska skolbarn iklädda uniformer. 
 
 
De var så söta. Höll hand och pratade med underbar dialekt. 
 
 
Man blev nästan lite sugen på att själv vara liten igen.
 
 
Foto efter foto tog jag, men fick aldrig nog. 
 
 
Ebba gjorde det samma, men hur kunde man låta bli. Efter vår guidade tur gick vi runt en del själva på slottsområdet. 
 
 
Bilden ovan visar områdets ädsta byggnad, som uppfördes redan på 1100-talet. 
 
 
Sedan dess har Towern byggds ut massor. 
 
 
Även på insidan fanns massor att se. 
 
 
Hela denna förmiddag åtnjöts ju dessutom med världens snyggaste, bästa, finaste och kramgoaste vän. Jag hade inte kunnat ha det bättre. 
 
 
Det var inte förrän på eftermiddagen det kaosade... igen. Dagen innan hade ju jag tappat min plånbok (som återfanns) så jag och Ebba var övertygade om att allt bara kunde bli bättre. Ack så fel vi hade. Ebba får nämligen sin plånbok stulen. Hon tvingas spärra kortet och vi får åka till svenska ambassaden för att spärra ID-kort. 
 
Men efter lite känslomässig urladdning och en god natts sömn så insåg vi morgonen efter att även två kontroll-freaks som vi bara är mänskliga, och man är tillåten att göra misstag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: